Klik-klik-klik

Klik-klik-klik! Efter at historien om Nationalmuseets digitale “Danmarkskort fra gamle dage” ramte TV2 Nyhederne, News, Politiken, Berlingske, P1 Morgen, Kulturen på P1, Kristeligt Dagblad, P4, TV2. dk for en uge siden, kom der på en uge 35.000 besøgende på Nationalmuseets side www.hvorerdetfra.dk, hvor man kan bidrage med at stedfæste gamle fotografier. Interessant er det, at det især var udsendelsen på News og Co og artiklen på TV2.dk, der skaffede klik. Jeg har hjulpet museet med PR på denne historie og er oppe og ringe over, at resultatet er så tydeligt på museets trafik. Museet har nemlig brug for frivillige til at sætte præcis lokation på 200.000 gamle fotografier og derfor er det en gave, at 2000 mennesker efter at have hørt historien har oprettet sig som brugere. 5500 fotografier var en uge efter at historien gik i medierne allerede blevet stedfæstet af mennesker, der var blevet gjort opmærksomme på projektet gennem medierne.
Denne fortælling viser meget konkret, hvordan en god PR-indsats kan trække brugere og kunder til en hjemmeside.