
Eksponering over det hele
Jeg er oppe flyve, når min PR-indsats giver eksponering i landets største medier. Vi har ramt Berlingske, TV2 Nyhederne, TV2.dk, News og CO, Aftenshowet, Politiken, Kristeligt Dagblad, Kulturen på P1, P1 Morgen og P4. Men det er også en fantastisk historie om 200.000 fotografier fra Nationalmuseets arkiver, der skal lægges på et digitalt Danmarkskort og resultere i, at vi nutidsmennesker kan undersøge Danmark og gå på et slags street view i gamle dage.
Historien er fascinerende, væsentlig og ny, og har dermed de vigtige nyhedskriterier i sig. Et andet vigtigt element i historiens succes, er, at den inddrager læseren på en helt konkret måde. Nationalmuseet har nemlig brug for frivillige, der kan hjælpe museet med at sætte koordinater på på billederne. Mange af fotografierne skal man nemlig være ret stedkendt for at kunne stedfæste. På den måde involverer historien også sin læser.
Se link til Berlingske